Thuis fitness schema zonder apparaten en gewichten

Op zoek naar een goed thuis fitness schema zonder apparaten en gewichten?

Kijk dan niet verder, want op deze pagina vind je een goed schema voor zowel vrouwen als voor mannen.

Laten we snel beginnen.

Wat heb je allemaal nodig?

Veel mensen denken dat je alleen een goed fysiek kunt krijgen door naar de sportschool te gaan en met dure apparatuur te trainen.

Dat is echter helemaal niet nodig, want er zijn genoeg uitdagende oefeningen die je thuis kunt doen met jouw eigen lichaamsgewicht.

Zo kun jij snel een workout doen waar je ook bent ter wereld, zonder alle moeite te doen om naar de sportschool te gaan.

Ook hoef jij op deze manier geen ingewikkelde apparatuur op de fitness te leren kennen.

Thuis fitness schema zonder apparaten en gewichten voor vrouwen en mannen

Warm jezelf even 5-10 minuten op door een rondje te gaan fietsen of wandelen, voordat je begint aan deze training,

Zo voorkom je blessures en bereid jij jouw lichaam voor op de inspanning die gaat komen.

Bodyweight squats - 3 sets van zoveel mogelijk herhalingen

Push-ups - 3 sets van zoveel mogelijk herhalingen

Bodyweight lunges - 3 sets van 12-15 herhalingen

Pull-ups - 3 sets 6-8 herhalingen

Crunches - 3 sets 12-15 herhalingen

Plank - 2 sets van zolang mogelijk volhouden

Bodyweight calf raises - 2 sets 12-15 herhalingen

Opmerkingen:

Neem 2 minuten rust tussen de sets.

Probeer elke training meer herhalingen te doen. Zo raak je steeds beter getraind.

Ook kun jij ervoor kiezen om minder rust tussen de sets te nemen. Dit maakt de training nog uitdagender.

Push-ups: als deze oefening te moeilijk is, doe hem dan door de knieƫn op de grond te zetten, dit maakt de beweging makkelijker.

Pull-ups: indien je geen beschikking hebt over een pull-up stang of iets waar jij je veilig kan aan optrekken, schrap deze oefening dan.

Wat moet ik doen als deze training te makkelijk wordt?

Gefeliciteerd! je behoort nu tot de getrainde mensen.

Als jij jouzelf nog meer wilt gaan uitdagen, dan doe je er verstandig aan om lid te worden van een sportschool.

Blijf je liever thuis trainen? Dan kun jij er ook voor kiezen om te gaan investeren in professionele thuis fitness apparatuur.

Met de apparaten en gewichten van de sportschool of van de professionele thuis fitness, kun jij veel meer oefeningen doen en kan je de oefeningen ook gemakkelijk zwaarder maken door extra gewicht toe te voegen.

Je ziet dus dat er mogelijkheden genoeg zijn om jezelf in de trainingen uit te blijven dagen.

Tot slot

In dit artikel heb je kunnen lezen hoe je snel en gemakkelijk een thuis fitness schema zonder apparaten en gewichten kunt doen.

Ik hoop dat je veel gehad hebt aan de informatie in dit artikel.

Veel succes met het trainen!

Deel deze super informatie met je vrienden!