De beste snel spieren kweken tips voor mannen en vrouwen

We leven in een tijd waar men alles snel wil bereiken en daar hoort dus ook snel spieren kweken bij.

Daarom vind je in dit artikel de beste informatie om snel jouw fysieke doelen te bereiken.


Hieronder een kort overzicht van de belangrijkste punten waar je je aan moet houden.

Zorg voor een goed trainingsschema

Spieren kweken gaat niet vanzelf en je zult je dus aan een goed trainingsschema moeten houden wat je meerdere keren per week zult gaan moeten doen.

Met 1 keer per week trainen ga je veel minder resultaat boeken dan met meerdere keren per week trainen.

Het beste resultaat wordt verkregen met een zogenaamd split schema waar je elke trainingsdag een andere spiergroep aanpakt.

Zo kun je je goed focussen op elke spiergroep en deze optimaal stimuleren.

Hieronder vind je een voorbeeld snel spieren kweken trainingsschema:

  • Maandag: Borst
  • Woensdag: Bovenbenen en kuiten
  • Donderdag: Biceps, triceps en schouders
  • Zaterdag: Rug

Pak voor elke spiergroep 3 oefeningen en doe deze 8-12 herhalingen. Neem 1-2 minuten rust tussen de setjes.

Let op jouw voeding

Voeding is minstens net zo belangrijk als trainen.

Zorg daarom voor een dieet die genoeg koolhydraten, proteïnes en vetten bevat.

Zo kunnen jouw spieren goed herstellen na de training en optimaal groeien.

Vooral het nemen van voldoende proteïnes is erg belangrijk, want eiwitten helpen bij het herstellen van de spieren na een trainingssessie.

Vind je het moeilijk om op een natuurlijke manier genoeg eiwitten binnen te krijgen, dan bieden eiwitshakes een uitkomst.

Neem voldoende rust

Tijdens rust herstellen en groeien jouw spieren. Neem daarom voldoende rust en ga op tijd naar bed.

Slaap tussen de 8-10 uur. Zo ben je elke ochtend weer helemaal opgeladen qua energie en kun je er weer vol tegenaan tijdens de trainingen.

Discipline

Het is belangrijk om over een goede discipline te beschikken, want het kweken van spieren kost aardig wat moeite.

Je zult namelijk minimaal een paar maanden jezelf aan een streng trainings- en voedingsregime moeten houden.

Wees daarom een vent of vrouw en kweek discipline. Daar heb je heel jouw leven wat aan.

Geduld

Heb geduld. Zie je na een paar weken nog geen resultaat.

Geef dan niet gelijk op, gewoon doorgaan en je zult zien dat je na verloop van tijd jouw doelen bereikt hebt.

Rome is ook niet in één dag gebouwd.

Doe minimaal aan cardio

Het doen van veel cardio remt de groei van spiermassa.

Stop daarom voor een tijdje met cardio trainingen en ga je volledig richten op de gewichtstrainingen.

Wil je wel wat aan cardio doen, dan is het verstandig om HIIT trainingen te doen.

Deze zijn kort en zitten de gewichtstrainingen niet al te veel in de weg.

Probeer elke training zwaarder te gaan

Door elke training meer gewicht of herhalingen te pakken, stimuleer je de spier om te gaan groeien.

De spieren moeten zich echter aan gaan passen aan deze nieuwe trainingsprikkel en dit zorgt uiteindelijk voor grotere spieren.

Snel spieren kweken met pillen, shakes en supplementen

Voor alles zijn tegenwoordig pillen te verkrijgen, dus ook voor spieren kweken.

Zo zijn er testosteronboosters die het testosteronniveau verhogen, waardoor je sneller spiermassa aan kunt zetten.

Lees bij dit soort supplementen altijd wel even de bijsluiter, want er kunnen bijwerkingen optreden.

Ook zijn er weight gainers die ervoor zorgen dat je op een makkelijke manier veel calorieën kunt toevoegen aan jouw dieet.

Voor sommige mensen is het namelijk moeilijk om op een natuurlijke manier genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen en dit belemmert de spiergroei.

Een weightgainer kan dan uitkomst bieden.

Tot slot kun je er nog voor kiezen om creatine pillen of poeder te nemen.

Met het gebruik van creatine kun je zwaarder trainen, waardoor je sneller meer spiermassa aan kunt zetten.

Snel spieren kweken vrouw

Er zijn ook genoeg vrouwen die spiermassa aan willen zetten om een mooi atletisch fysiek te verkrijgen of om betere sportprestaties te kunnen leveren.

Als je als vrouw snel spieren wilt kweken, dan doe je er verstandig aan om een intensieve compound workout te doen met relatief zware gewichten.

Compound oefeningen zijn oefeningen die je met de barbell doet. Je moet hierbij denken aan squatten, deadliften, bankdrukken, barbell rows en de barbell shoulder press.

Deze oefeningen hebben allemaal gemeen dat ze veel spieren tegelijk aanspreken en je kunt met deze barbell oefeningen ook nog eens zware gewichten pakken.

Daarnaast is het als vrouw verstandig om een dieet te volgen waar je voldoende proteïnes binnenkrijgt om zo goed te herstellen en groeien van deze zware trainingen.

Beperk tot slot de cardio oefeningen, want deze ondermijnen de groei van spiermassa.

Je kunt beter eerst een tijd alleen op spiermassa trainen en als het doel bereikt is dan pas weer aan cardio oefeningen te gaan doen.

Snel spieren kweken thuis zonder gewichten

Als je geen zin hebt om naar de sportschool te gaan om spiermassa te kweken, dan kun je ervoor kiezen om thuis wat fitness oefeningen te doen.

Houd er echter rekening mee dat het met thuis trainen zonder gewichten moeilijker is om snel spieren aan te zetten.

Oefeningen die je thuis kunt doen zonder gewichten zijn: pushups, optrekken, bodyweight squats, lunges en dips.

Tot slot

In dit artikel heb je goede tips kunnen vinden om snel spieren te kunnen kweken.

Ook hoop dat je wat gehad hebt aan deze informatie.

Veel succes met het behalen van jouw droomfysiek!

Deel deze super informatie met je vrienden!