Top 10 Snel Conditie Opbouwen Thuis Oefeningen + Schema

Wil jij ook snel conditie opbouwen thuis?

Lees dan snel dit artikel verder, want op deze pagina geven wij jou gratis informatie over de top 10 conditie oefeningen thuis.

Ook vind je onderaan nog een gratis conditie opbouwen schema.

Laten we gelijk beginnen.

Belangrijk

Voordat je aan een conditie opbouwen schema gaat beginnen, is het belangrijk om altijd jouw arts of andere gekwalificeerde zorgverlener te raadplegen.

Dit is zeker belangrijk voor mensen die een hele slechte conditie opbouwen willen.

Ook doe je er verstandig aan om een professionele personal trainer te raadplegen.

Deze kan namelijk een conditie opbouwen schema precies op maat voor jou maken. Zo weet je zeker dat jij het juiste voor jouw lichaam doet.

Top 10 snel conditie opbouwen thuis oefeningen

Je zal het niet denken, maar snel conditie thuis opbouwen kan je met vele verschillende oefeningen doen.

Zo is er voor ieder wel een conditie oefening thuis bij die voldoet aan hun wensen en behoeftes.

De top 10 snel conditie opbouwen thuis oefeningen ziet er als volgt uit:

  1. Schema touwtje springen volgen
  2. Fietsen op een hometrainer
  3. Sprinten op de plek
  4. Crosstrainer
  5. Thuis boksen
  6. Burpees
  7. Roeimachine
  8. Loopband
  9. Jumping jacks
  10. Traplopen

Je ziet dus dat er vele manieren zijn om thuis conditie opbouwen te doen.

Kies een van deze conditie opbouwen oefeningen en ga lekker thuis aan de slag in jouw veilige omgeving zonder dat je last hebt van vervelende mensen.

Touwtje springen

Een springtouw schema voor beginners volgen is een fantastische manier om met zeer weinig geld thuis je conditie opbouwen te doen.

Deze oefening wordt niet voor niets gebruikt door professionele boksers om hun uithoudingsvermogen naar een topniveau te brengen.

Volg daarom ons gratis touwtje springen schema 30 dagen voor beginners en zie na een maand al zeer goede resultaten.

Het enige wat je nodig hebt is een beste springtouw van 1 of 2 tientjes.

Daar kan je het dus niet voor laten!

Fietsen op een hometrainer

Hometrainer VirtuFit iConsole HTR 2.1 Ergometer - Inclusief Gratis Training DVD
Conditie verbeteren met hometrainer

Touwtje springen is helaas niet geschikt voor iedereen, want je zal gezonde knieën en enkels moeten hebben om al die harde klappen goed op te kunnen vangen.

Daarom is de nummer 2 van de top 10 snel conditie opbouwen thuis lijst fietsen met een hometrainer.

Het sporten met een hometrainer kunnen mensen tot op hoge leeftijd blijven doen en is dus de uitgelezen manier om personen met klachten toch te kunnen laten bewegen.

Sprinten op de plek

Sprinten op de plek is een simpele manier om zonder materiaal het uithoudingsvermogen van jouw lichaam te trainen.

Zie het onderstaande filmpje voor de juiste uitvoering van deze makkelijke oefening.

100 Running In Place Challenge [At Home Cardio & Weight Loss]
Sprinten op de plek

Gebruik een goedkope fitness mat voor thuis om de klappen te dempen die de enkels en knieën te verduren krijgen tijdens deze conditie oefening thuis.

Crosstrainer

Virtufit iConsole Total Fit Ergometer Crosstrainer
Crosstrainer – conditie oefening thuis

De crosstrainer is een geweldige conditie oefeningen thuis apparaat, want net als bij de hometrainer worden de gewrichten ontlast en kun je zeer goed jouw conditie verbeteren.

De sportschool staat niet voor niets vol met deze cardio apparaten.

Bovendien train je ook nog gelijk jouw bovenlichaam mee bij de crosstrainer, wat bij een hometrainer niet het geval is.

Zo train je dus heel jouw lichaam met één apparaat.

Thuis boksen

Voor de stoere mensen onder ons is thuis boksen leren een prima manier om snel conditie opbouwen thuis te doen.

Bij het boksen gebruik je namelijk heel jouw lichaam en maak je vele bewegingen per minuut.

Dit alles zorgt ervoor dat jouw uithoudingsvermogen binnen een korte tijd enorm zal verbeteren.

Om het boksen thuis oefenen goed te kunnen doen heb je alleen maar een beste bokszak of beste bokspaal nodig en dan kan je gelijk aan de slag.

Mocht dit alles te duur zijn voor je, dan kan je ook gewoon schaduwboksen doen. Dit kost niets en geeft toch goede resultaten.

30-Minute At-Home Boxing Workout
Schaduwboksen

Burpees

Heb jij geen lichamelijke klachten en wil je zonder kosten snel conditie thuis opbouwen doen?

Dan zijn burpees de manier om een conditie machine te worden.

Bij burpees worden zeer veel spieren tegelijk aangesproken en dit zal er voor zorgen dat jouw uithoudingsvermogen spoedig zal toenemen.

Bowflex® How-To | Burpees for Beginners
Burpees

Roeimachine

Voor de mensen die snel conditie opbouwen thuis erg serieus nemen. is een roeimachine een ideale uitkomst.

Roeiers staan er in de sportwereld om bekend dat zij een ijzersterke conditie hebben.

En je raadt het al, dat komt door het roeien.

Tunturi Cardio Fit R20 Roeier - Roeimachine - Roeiapparaat [NL]
Roeimachine

Ook bij het gebruik maken van een roeimachine worden zeer veel spieren tegelijk aangesproken en dit zorgt voor een snelle toename van het uithoudingsvermogen.

Loopband

We weten allemaal dat conditie opbouwen met hardlopen een van de beste methodes is om een ijzersterk uithoudingsvermogen te krijgen.

Hardlopen kun je echter alleen buiten doen en daarom kan een loopband uitkomst bieden.

Zo kan jij binnen hardlopen of wandelen en jouw conditie verbeteren.

Jumping jacks

Jumping jacks zijn een leuke manier om jouw conditie opbouwen vanaf nul te doen.

De beweging is makkelijk aan te leren en het kost je helemaal geen geld om deze beweging te kunnen doen.

Gebruik eventueel een goede sportmat voor thuis om de klappen van het springen op te vangen.

Jumping Jack Weight Loss Workout (10 Mins)
Conditie verbeteren met Jumping jacks

Traplopen

Traplopen kan een goede manier zijn om jouw conditie opbouwen zonder hardlopen te doen.

Je moet dan echter wel over een trap in jouw woning beschikken. Anders kan je gewoon sprinten op de plek doen.

Conditie opbouwen schema thuis

Een goed beginners conditie opbouwen schema thuis ziet er als volgt uit:

20 seconden tot en met 1 minuut (afhankelijk van jouw conditie)
1 minuut rust
20 seconden tot en met 1 minuut (afhankelijk van jouw conditie)
1 minuut rust
20 seconden tot en met 1 minuut (afhankelijk van jouw conditie)
1 minuut rust
20 seconden tot en met 1 minuut (afhankelijk van jouw conditie)
Snel conditie opbouwen schema thuis

Als je conditie opbouwen vanaf nul gaat doen, start dan met 20 seconden per set.

De meer ervaren sporters kunnen voor de maximale 1 minuut gaan en kunnen eventueel de rust tussen de sets verkorten naar 30 seconden, als 1 minuut niet uitdagend genoeg meer is.

Voor nog meer uitdaging kan je ook nog meer sets doen in plaats van de 4 sets van dit conditie opbouwen thuis schema.

Probeer elke training 5 seconden of meer per set toe te voegen. Zo verbeter jij jouw conditie op een speelse manier.

Conditie oefeningen thuis tips

Voor een vliegende start, hebben wij hieronder goede conditie oefeningen thuis tips voor je.

Begin rustig

Ga niet te snel van start. Veel mensen hebben geen geduld en forceren zich wanneer zij net beginnen met een conditie opbouwen schema thuis.

Zo vergroot je de kans op blessures en dat is nergens voor nodig. Bouw het dus rustig op en je zal vanzelf resultaat zien.

Plan vaste tijden in jouw agenda

Zo bouw je een routine in en zal jij je veel beter houden aan jouw sportdoelen. Hierdoor wordt het trainen een gewoonte en daardoor houd je het veel langer vol.

Eet gezonde voeding

Sporten is hard werken voor het lichaam, geef het daarom gezonde voeding. Zo kan jouw lichaam goed herstellen van al die inspanningen.

Train samen met iemand

Door samen met iemand anders een conditie oefeningen thuis schema te volgen, zal het veel leuker zijn en help je elkaar gemotiveerd te houden.

Op deze manier is de workout voorbij voordat je het door hebt.

Zijn er ook conditie opbouwen thuis apps?

Ja zeker!

De onderstaande conditie opbouwen thuis apps zijn aan te bevelen:

  • 7 Minute Workout
  • Nike Training Club
  • Dagelijkse trainingen
  • Virtuagym Fitness

Al deze apps kan je gebruiken om conditie opbouwen vanaf nul te doen. Al vele mensen voor jou hebben zich fit getraind met deze leuke apps.

Ook zijn het goede alternatieven voor conditie opbouwen zonder hardlopen.

Welke cardio oefening is het beste voor conditie verbeteren 50-plusser?

Conditie verbeteren 50-plusser kan je het beste doen met een hometrainer.

Een hometrainer is een zeer veilige manier om een hele slechte conditie opbouwen te doen.

Voordat je aan een conditie opbouwen schema gaat beginnen, is het belangrijk om altijd jouw arts of andere gekwalificeerde zorgverlener te raadplegen.

Bouw het zeer rustig op als je lang niet getraind hebt in jouw leven en luister altijd goed naar jouw lichaam.

Mocht je er zelf niet uitkomen, schakel dan een personal trainer in die jou kan begeleiden bij een hele slechte conditie opbouwen.

Conclusie

Bedankt voor het lezen van dit artikel over hoe thuis conditie opbouwen.

Wij hopen dat je veel gehad hebt aan onze conditie oefeningen thuis tips.

Veel succes met het sporten!