Sixpack trainen vrouw en man schema + oefeningen

Ben jij ook op zoek naar een goed sixpack trainen vrouw en man schema?

Lees dit artikel dan snel verder, want hier vind je gratis een goed schema + oefeningen om jouw sixpack training naar een hoger niveau te tillen.

Zo kun ook jij straks gaan pronken met jouw sixpack op het strand!

Sixpack trainen vrouw & man schema voor thuis en in de sportschool

Een sixpack krijgen vergt zowel kracht als cardiotrainingen.

Je moet namelijk de buikspieren sterker en gespierder maken met de krachttrainingen en het overtollige buikvet verbranden door middel van cardiotrainingen.

Het sixpack trainen schema vrouwen & mannen ziet er als volgt uit:

Maandag buik + cardio

  • Crunches - 3 sets van 8-12 herhalingen

Opmerkingen: neem 1-2 minuten rust tussen de sets.
Probeer elke training meer herhalingen te doen of de rust tussen de sets korter te maken. Zo blijf je de spieren prikkelen.

Cardio gedeelte

  • 15 tot 30 minuten crosstrainer. Ga fietsen of snel wandelen wanneer je thuis traint.
    Houd een hartslag aan van gemiddeld 60% van jouw maximumhartslag.

Woensdag buik + cardio

  • Crunches - 2 sets van 8-12 herhalingen
  • Plank - 2 sets van zo lang mogelijk volhouden

Opmerkingen: neem 1-2 minuten rust tussen de sets.
Probeer elke training meer herhalingen te doen of de rust tussen de sets korter te maken. Zo blijf je de spieren prikkelen.

Cardio gedeelte

  • 15 tot 30 minuten roeien. Ga fietsen of snel wandelen wanneer je thuis traint.
    Je moet een hartslag aanhouden van gemiddeld 60% van jouw maximumhartslag.

Zaterdag Buik + cardio

  • Crunches - 3 sets van 8-12 herhalingen
  • Side plank - 2 sets van zo lang mogelijk volhouden

Opmerkingen: neem 1-2 minuten rust tussen de sets.
Probeer elke training meer herhalingen te doen of de rust tussen de sets korter te maken. Zo blijf je de spieren prikkelen.

Cardio gedeelte

  • 15 tot 30 minuten crosstrainer. Ga fietsen of snel wandelen wanneer je thuis traint.
    Houd een hartslag aan van gemiddeld 60% van jouw maximumhartslag.

Sixpack dieet

Naast de sixpack training is het minstens net zo belangrijk om een goed sixpack dieet te volgen.

De buikspieren worden namelijk alleen zichtbaar wanneer de vetlaag over de buikspieren weg is.

Je kunt dus de beste getrainde sixpack van de wereld hebben, maar als daar een dikke laag vet overheen zit, dan zie je de buikspieren niet of nauwelijks.

Ga daarom minder eten, zodat je gaat afvallen.

Begin bijvoorbeeld eens met 20% minder te eten op een dag.

Kijk vervolgens of je aan het einde van de week bent afgevallen.

Is dat niet het geval, ga dan nog 5 of 10% minder eten, net zolang totdat je gaat afvallen.

Daarnaast doe je er verstandig aan om gezonde voeding aan jouw sixpack dieet toe te voegen.

Hierdoor zul jij je krachtiger en vitaler gaan voelen.

Sixpack training tips

Hieronder vind je nog wat extra sixpack workout tips om nog sneller jouw doel te bereiken.

  • Wanneer de sixpack oefeningen te makkelijk worden, dan kun je ervoor kiezen om de oefeningen nog langzamer uit te voeren.
    Dit maakt de bewegingen vele malen zwaarder.
    Hierdoor worden de buikspieren weer extra geprikkeld, waardoor deze na enige tijd nog beter zichtbaar zullen worden.
  • Doe een sixpack workout niet elke dag, want anders kunnen de buikspieren niet voldoende herstellen. De six pack abs zijn namelijk ook gewoon spieren en alle spieren moeten herstellen van een workout.
  • Probeer de buikspieren extra aan te spannen tijdens de sixpack oefeningen, zo train jij ze nog harder en intensiever. Dit zorgt ook weer voor een sneller resultaat.

Is een sixpack in 30 dagen haalbaar?

Dat hangt helemaal van jouw beginsituatie af, maar in de meeste gevallen is een sixpack in 30 dagen voor de meeste mensen niet haalbaar.

Hiervoor hebben de meeste personen een te hoog vetpercentage.

Het kost meer dan 30 dagen voor de meeste mensen om op een vetpercentage te komen waar de buikspieren zichtbaar gaan worden.

Ik weet dat er allerlei sixpack apps zijn die prediken om een sixpack in 30 dagen te krijgen, maar dat is voor de meeste mensen in die korte tijd gewoonweg niet haalbaar.

Je kunt echter de sixpack in 30 days apps gewoon gebruiken, want de sixpack workout en tips die bij deze apps worden gegeven zijn goed en zeer nuttig.

Doe je voordeel dus met de informatie uit deze apps en dan zul ook jij uiteindelijk een sixpack buik kunnen kweken.

Is een sixpack man of vrouw het ultieme doel om te bereiken bij het trainen?

In de huidige maatschappij is een sixpack man of vrouw het ultieme fitness doel geworden.

Je moet jezelf echter goed afvragen of dit voor jou wel het gewenste doel is, want het kost nogal wat bloed zweet en trainen om six pack abs te krijgen.

Voor veel mensen is het veel verstandiger om hun algehele kracht en conditie van het lichaam te trainen.

Hier hebben zij veel meer aan in het dagelijkse leven.

Six pack abs krijgen is daarnaast vooral een esthetisch iets en een statussymbool.

Vraag jezelf dus af of het sixpack man of vrouw doel voor jou wel het juiste richtpunt is.

Is een sixpack vrouw gemakkelijk te bereiken?

Een sixpack vrouw is niet zo gemakkelijk te bereiken, omdat vrouwen van nature een hoger vetpercentage hebben dan mannen.

Hierdoor duurt het voor vrouwen langer om zichtbare buikspieren te krijgen.

Dit betekent echter niet dat het voor vrouwen onmogelijk is om een sixpack vrouw te bereiken.

Het zal alleen wat meer tijd en moeite kosten.

Geduld is daarom voor vrouwen extra belangrijk.

Werkt een sixpack apparaat van televisie reclames?

Dat hangt er helemaal vanaf van welk sixpack apparaat dat je wilt gaan kopen.

Daar is geen eenduidig antwoord op te geven, want er zijn veel verschillende soorten apparaten op de markt.

Er zijn mensen die goede resultaten hebben geboekt met dit soort sixpack apparaten, maar er zijn er ook genoeg die totaal geen resultaat hebben geboekt.

Doe daarom grondig onderzoek voordat je tot koop over gaat en kijk naar online reviews en recensies van mensen die dit product al hebben aangeschaft.

Kijk ook of je op het apparaat maar één of meerdere sixpack oefeningen kunt doen.

Hoe meer je er kunt doen, hoe beter het is. Variatie is namelijk belangrijk voor een goed resultaat.

Heb ik een persoonlijke sixpack trainer nodig?

Nee, in principe heb jij geen persoonlijke sixpack trainer nodig om jouw strakke buik te bereiken.

Een personal trainer kan je echter wel net dat steuntje in de rug geven wanneer je het trainen even niet meer ziet zitten.

Een sixpack krijgen is echter prima te bereiken zonder de hulp van een personal trainer.

Vaak is het wel handig om bij het sixpack dieet een professionele voedingsdeskundige in te schakelen.

Hij of zij kan dan een persoonlijk voedingsschema voor jou maken, wat precies voldoet aan jouw doelen en wensen.

Zo zal het afvallen veel sneller gaan, waardoor jouw six pack eerder zichtbaar zal worden.

Tot slot

In dit artikel heb je een goed sixpack trainen schema voor vrouwen en mannen kunnen vinden.

Ik hoop dat je er wat aan gehad hebt.

Veel succes met het bereiken van jouw wasbordje!

Deel deze super informatie met je vrienden!