Kuiten trainen thuis met 2 super kuit oefeningen thuis

Geen zin, tijd of behoefte om naar de sportschool te gaan om slappe kuiten te trainen? Dat is geen enkel probleem.

Ook thuis in jouw eigen omgeving kun je kuiten trainen thuis doen.

Thuis kuiten trainen vrouwen en mannen was nog nooit zo gemakkelijk met de kuit oefeningen thuis die ik je ga leren in dit artikel.

Lees dus ons artikel over kuitspieren trainen thuis snel verder!

Kuiten Trainen thuis met 2 super kuit oefeningen thuis

We beginnen onze kuiten trainen thuis workout met de kuiten zonder gewichten te trainen.

Dit zijn namelijk de gemakkelijkste oefeningen, die vrijwel iedereen uit kan voeren.

Bovendien hoef je geen fitness spullen te hebben om deze kuit oefeningen thuis uit te kunnen voeren.

Op de tenen staan

Dit is een echte beginnersoefening en is voor vrijwel iedereen simpel toe te passen in jouw kuiten trainen thuis schema.

Sta op de grond met beide voeten.

Ga nu op de tenen staan. Houd deze positie minimaal 2 seconden vast en probeer de kuit goed aan te spannen.

Ga nu weer naar beneden met de voet en dat is alles. Simpel toch?

Doe deze beweging 20 herhalingen en pak dan 1 minuut rust. Herhaal dit 3 keer.

How to Do a Calf Raise | Sexy Legs Workout

Kuiten trainen op de trap

Dit is een variant op de vorige oefening en is iets moeilijker. Dit is niets meer dan op de tenen gaan staan maar dan op een traptrede.

Nog niet helemaal duidelijk? Ik zal je uitleggen hoe.

Plaats de voorste helft van de voeten op de traptrede. De achterste helft zweeft nu dus in de lucht.

Ga vervolgens naar onderen met de achterkant van de voeten tot je niet meer verder kunt. Als het goed is voel je nu goed de stretch in de kuitspieren.

Houd deze onderste positie 2 seconden vast.

Ga nu naar weer naar boven door op de tenen te gaan staan.

Doe deze kuiten trainen thuis oefening 3 setjes van 12 herhalingen. Pak 1 à 2 minuten rust tussen de setjes.

Calfway To Heaven (Calf Workout For Heavenly Calves)

Variant voor gevorderden

Om deze beweging uitdagender te maken kun je in plaats van op 2 benen te gaan staan op 1 been gaan staan en dan de oefening uitvoeren.

Je voelt dat dit vele malen zwaarder is, omdat je nu het gewicht van jouw lichaam op 1 been komt te rusten en je moet ook nog eens extra moeite doen om het lichaam in balans te houden.

Kuiten trainen thuis met touwtje springen

Ook een goede manier om mooie kuiten te trainen zonder apparaat in de sportschool is een touwtje springen schema afvallen te doen.

Doordat je continu aan het springen bent, worden de kuiten zeer intensief aangesproken.

Sta er niet van te kijken als je de volgende dag flinke spierpijn hebt in de kuitspieren.

Daarnaast is het volgen van een touwtje springen schema zeer goedkoop om te doen.

Een beste springtouw kopen kost je hooguit 1 of 2 tientjes en neemt totaal geen ruimte in.

Probeer bij deze oefening voor tijd te gaan. Een beginner kan bijvoorbeeld proberen 1 minuut vol te maken zonder te stoppen.

Een gevorderde sporter kan voor meerdere minuten achter elkaar gaan.

Bekijk onze touwtje springen schema pagina voor meer informatie hierover.

Voeg dumbells toe aan jouw kuiten trainen thuis oefeningen

Als de oefening kuiten trainen op de trap te gemakkelijk geworden is, dan wordt het nu tijd om extra gewicht toe te voegen met beste dumbells voor thuis om zo de spier extra te prikkelen tot groei.

Meestal wordt dit gedaan door goedkope dumbells te gebruiken, omdat thuis trainen namelijk helemaal niet duur hoeft te zijn!

Heb je echter geen dumbells thuis liggen? Dat is geen enkel probleem.

Wees creatief en pak bijvoorbeeld 2 tassen en stop daar wat dingen in die gewicht hebben.

Of doe een rugzak om waar je extra gewicht in stopt. Thuis kun je altijd wel iets vinden waarmee de oefening verzwaard kan worden.

Hieronder enkele goede oefeningen met extra gewicht waarmee je kuiten trainen thuis kunt doen.

Kuit oefeningen thuis met gewichten

Wil jij jouw kuitspieren trainen thuis workout nog uitdagender maken met gewichten?

Doe dan een van deze 3 super kuit oefeningen thuis met gewichten.

Op de tenen staan met extra gewicht

Dit is dezelfde oefening als op de tenen staan alleen voeg je nu extra gewicht toe door 2 dumbbells op te pakken en vast te houden tijdens de oefening.

Sta op de grond met beide voeten en pak 2 dumbbells in de handen. Ga nu op de tenen staan. Houd deze positie minimaal 2 seconden vast en probeer de kuit goed aan te spannen.

Doe deze kuiten trainen thuis beweging 15 herhalingen en pak dan 1 à 2 minuten rust. Herhaal dit 3 keer.

How to Do a Calf Raise | Sexy Legs Workout

Kuiten trainen op de trap op 1 been met extra gewicht

Wil jij jouzelf flink uitdagen tijdens een kuitspieren trainen thuis workout.

Doe dan de topper kuiten trainen op de trap op 1 been met extra gewicht uit onze lijst kuit oefeningen thuis.

We gaan eerst de rechter kuit trainen.

Single Leg Calf Raises

Rechterkant

Pak 1 dumbbell met de rechterhand. Houd je met de linkerhand vast aan de leuning.

Ga op de traptrede staan met de voorste helft van de rechtervoet. Het linkerbeen zweeft in de lucht.

Ga vervolgens naar onderen met de achterkant van de voet tot je niet meer verder kunt. Als het goed is voel je nu goed de stretch in de kuitspier.

Houd deze onderste positie 2 seconden vast.

Ga nu naar weer naar boven door op de tenen te gaan staan.

Doe dit 12 herhalingen.

Ben je klaar met rechts dan ga je gelijk links trainen.

Linkerkant

Pak de dumbbell nu in de linkerhand en zet de linkervoet op de traptrede. Houd je vast aan de leuning met de rechterhand.

Ga vervolgens naar onderen met de achterkant van de voet tot je niet meer verder kunt. Als het goed is voel je nu goed de stretch in de kuitspier.

Houd deze onderste positie 2 seconden vast.

Ga nu naar weer naar boven door op de tenen te gaan staan.

Aantal sets en herhalingen

Doe voor elk been 3 setjes van 12 herhalingen.

Rust 2 minuten uit als je beide benen gedaan hebt en begin daarna weer opnieuw.

Seated dumbell calf raises

Om onze kuitspieren trainen thuis met gewichten workout af te maken, doen we nog de seated dumbell calf raises.

Doe 3 sets van 20-25 herhalingen en neem 2 minuten rust tussen de sets van deze kuiten trainen vrouwen en mannen topper uit de lijst kuit oefeningen thuis.

The Bigness Project Demo: Dumbbell Seated Calf Raise

Kuitspieren trainen thuis kost niet veel tijd

Wist je dat kuitspieren trainen thuis helemaal niet veel tijd en energie kost?

Dit komt doordat de kuitspieren maar een kleine spiergroep is en helemaal niet veel oefeningen nodig heeft om gestimuleerd te worden.

Bovendien is het erg leuk om een kuitspieren trainen thuis workout te doen en het is niet blessuregevoelig.

Slappe kuiten kunnen voor veel problemen zorgen

Slappe kuiten kunnen voor veel blessureleed zorgen, omdat deze spiergroep er voor zorgt dat je stabiel op jouw benen kan staan.

Veel mensen trainen hun slappe kuiten niet en de rest van het lichaam wel en hierdoor raakt het lichaam uit balans.

Dit kan voor blessures zorgen en dat is helemaal nergens voor nodig.

Train dus die slappe kuiten en breng jouw lichaam weer in balans.

Thuis kuiten trainen of in de fitness?

Thuis kuiten trainen is voor de meeste mensen meer dan voldoende.

Ben jij echter iemand die het ultieme bodybuilding fysiek wil bereiken?

Dan zal je toch echt naar de fitness moeten om de slappe kuiten naar een topniveau te brengen.

In de sportschool beschik je namelijk over nog meer machines en gewichten om de kuiten alle hoeken van de kamer te laten zien. Zo zullen zij extreem gaan groeien.

Thuis kuiten trainen is echter voor 95% van de mensen meer dan afdoende.

Check onze kuiten trainen fitness pagina voor meer informatie hierover.

Top 3 beste oefeningen kuiten thuis

De top 3 beste oefeningen kuiten thuis is:

  1. Kuiten trainen op de trap op 1 been met extra gewicht
  2. Seated dumbell calf raises
  3. Op de tenen staan met extra gewicht

Als je alle 3 deze beste oefeningen kuiten thuis doet dan zullen jouw kuitspieren volledig ontwikkeld worden en gaan groeien als kool.

Bovendien zijn deze 3 kuitspier oefeningen thuis leuk en makkelijk om te doen voor zowel beginners als gevorderden.

Meer oefeningen zijn niet nodig om goed kuiten thuis trainen te doen.

Vul jouw kuitspier oefeningen thuis schema aan met fietsen en hardlopen

Vul jouw kuitspier oefeningen thuis schema aan met fietsen en hardlopen om de kuiten nog meer te stimuleren.

Kuiten trainen hardlopen en kuiten trainen fietsen zijn 2 leuke manieren om jouw onderbeen spieren nog meer te prikkelen tot groei.

Bovendien is het een leuke afwisseling van jouw kuitspier oefeningen thuis schema.

Kuiten trainen apparaat niet nodig

Om kuitspier trainen thuis te doen heb je helemaal geen duur kuiten trainen apparaat nodig.

Kuiten thuis trainen kun je prima doen zonder gewichten en als je het uitdagender wil maken, dan koop je gewoon een set goedkope dumbells en dan kan je alle kuitspier trainen thuis oefeningen prima doen.

Beste dumbells voor thuis goedkoop kopen is niet duur en het neemt ook niet veel ruimte in jouw woning.

Tot slot

Op deze pagina heb je kunnen lezen hoe train je je kuiten thuis.

Slappe kuiten trainen thuis is dus helemaal niet zo ingewikkeld en met de kuit oefeningen thuis in dit artikel kun je snel aan de slag.

Veel succes met het behalen van jouw dikke kuiten vrouw en man met kuitspieren trainen thuis!