Kuiten trainen met fietsen

Kuiten trainen met fietsen

Er zijn meerdere manieren om de kuitspieren te stimuleren. Je kan deze bijvoorbeeld specifiek gaan trainen in de fitness.

Kuiten trainen met fietsen is echter ook een goede manier om deze spiergroep te activeren. Niet iedereen heeft namelijk tijd en zin om naar de sportschool te gaan.

Sommige mensen zijn namelijk liever buiten aan het sporten in plaats van in een overbevolkte sportschool.

In de buitenlucht sporten is natuurlijk een fantastische manier om te bewegen en te genieten van de mooie natuur.

Waarom werkt fietsen zo goed?

Rondrijden op de fiets stimuleert de kuitspieren zo goed, omdat je continu kracht zet op de pedalen met de kuiten waardoor je deze actief aan het aanspannen bent. Aangezien je al snel een uur op de fiets zit is dit dus een continue prikkel voor de kuitspieren.

Tevens is fietsen voor vrijwel iedereen goed te doen. Het is namelijk geen moeilijke beweging waarvoor je al een hoog niveau moet hebben.

Is alleen fietsen genoeg voor grotere kuiten?

Dit hangt af van wat je doel is. Wil je echte bodybuilder kuiten dan zal je nog meer moeten doen dan alleen rondrijden op de fiets, want deze beweging alleen geeft niet genoeg prikkels tot extreme groei.

Je kunt deze bijvoorbeeld in de sportschool gaan trainen met fitness oefeningen of thuis. Deze vorige 2 artikelen bevatten fitness schema's zodat je gelijk aan de slag kunt.

Zijn bodybuilder kuitspieren niet je doel dan is fietsen meer dan genoeg om mooie atletische onderbenen te ontwikkelen. Tevens verbrand je vet met het rondrijden op de fiets waardoor de spier nog beter te zien is en de dikke kuiten een mooiere vorm krijgen. Vet verhult namelijk de vorm van de spier.

Kuiten extra stimuleren tijdens het rondrijden

Wil je nog meer nadruk leggen op de onderbenen dan kun je tijdens het fietsen er op letten om de kuitspieren actief aan te spannen als je aanzet op de pedalen. Hierdoor span je de spier net wat meer aan zodat je deze nog meer prikkelt.

Korte sprintjes trekken is ook een goed alternatief om nog meer activering te geven aan de kuitspieren. Sprinten is echter wel een oefening voor gevorderden, dus als je pas begint met fietsen dan moet je dit nog niet toepassen.

Alternatieven

Een goed alternatief is kuiten trainen met hardlopen. Ook hardlopen zorgt voor een continue activering van de kuitspier en je bent weer lekker in de buitenlucht bezig.

Tot slot

Je ziet dus dat fietsen een goede manier is om de onderbenen te stimuleren. Veel succes en plezier!

Deel deze super informatie met je vrienden!