6 handige hongergevoel onderdrukken tips voor het afvallen

Een hongergevoel onderdrukken bij het afvallen is een van de moeilijkste dingen die er is.

Al dat lekkere eten ziet er nog smakelijker uit wanneer je een afvallen dieet aan het volgen bent.

Maar niet getreurd.

Met de 6 handige honger gevoel onderdrukken tips in dit artikel, ben jij snel van dit nare verschijnsel af.

Laten we snel beginnen!

1. Drink water wanneer je honger krijgt

Door water te drinken vult jouw maag zich en daardoor, kun je het lichaam als het ware foppen dat de maag vol is met eten.

Probeer ook eens water te drinken voor de maaltijden.

Je zult dan zien dat je sneller een vol gevoel hebt, met als gevolg dat je minder gaat eten.

Hierdoor zul je nog sneller afvallen.

2. Kauw het eten goed

Veel mensen schrokken het eten naar binnen zonder dat zij aandacht hebben voor het goed kauwen van de voeding.

Hierdoor registreren jouw hersenen de voeding minder goed, waardoor je sneller weer een hongergevoel zult krijgen.

Neem dus de tijd om te eten.

3. Eet eiwitrijke producten

Eiwitten staan er om bekend dat zij jou langer een vol gevoel geven dan bijvoorbeeld koolhydraten.

Het lichaam moet namelijk veel meer moeite doen om eiwitten te verteren.

Dit zorgt ervoor dat je langer een verzadigd gevoel hebt na het eten van proteïnes.

4. Vezelrijke producten

Ook het eten van vezelrijke producten kan ervoor zorgen dat je minder snel weer eetlust krijgt.

Vezels zijn namelijk onverteerbaar en vullen de maag dus goed.

Ook helpen vezels bij een natuurlijke stoelgang.

Zo sla je twee vliegen in één klap!

5. Eet zoveel mogelijk onbewerkte voeding

Veel voeding is tegenwoordig voorbewerkt in de fabrieken.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan smoothies.

Bij zo een product zijn alle voedingsmiddelen al voorgemalen, waardoor je het snel naar binnen kunt werken.

Het grote nadeel hiervan is echter dat je nauwelijks hoeft te kauwen en te verteren, waardoor het lichaam veel sneller weer honger krijgt.

Ook heb je de neiging om veel meer te eten van dit soort producten, dan wanneer je de producten gewoon in haar oorspronkelijke vorm zou eten.

6. Ga wat doen

Door met iets bezig te zijn, leid je het brein af van het hongergevoel en ben je minder snel geneigd om wat te gaan eten.

Zo word jouw leven productiever en ben je niet constant bezig met eten.

Hongergevoel onderdrukken pillen

Mochten al deze tips nou niet voldoende werken, dan kun je er altijd nog voor kiezen om pillen te kopen die helpen bij het afvallen en het onderdrukken van de eetlust.

Dit zijn echter geen wondermiddelen en kunnen soms nare bijwerkingen hebben.

Begin hier dus niet zo maar aan en zie dit alleen als een tijdelijk hulpmiddel bij jouw afvallen dieet.

Tot slot

In dit artikel heb je 6 handige dieet tips voor het hongergevoel onderdrukken kunnen vinden.

Ik hoop dat de informatie nuttig voor jou is geweest.

Veel succes met het afvallen!

Deel deze super informatie met je vrienden!