Full body workout schema voor vrouwen en mannen

Ben jij op zoek naar een goed full body workout schema voor vrouwen en mannen?

Lees dit artikel dan snel verder, want in dit artikel geven wij er jou maar liefst twee.

Het eerste schema kun je goed in de sportschool gebruiken en de tweede is speciaal voor de mensen die liever thuis willen trainen.

Sportschool full body workout schema vrouwen en mannen

Met een full body workout wordt het volledige lichaam in één trainingssessie getraind.

Deze manier van trainen is ideaal voor mensen die weinig tijd hebben en toch hun gehele lichaam in vorm willen houden.

Tevens is een full body workout zeer leuk en uitdagend om te doen.

Laten we snel beginnen met het schema voor in de fitness.

  • Crunches - 2 sets van 12-15 herhalingen

Opmerkingen: Neem maximaal 1 minuut rust tussen de sets.

Wanneer je deze training nog een keer wilt doen in dezelfde week, neem dan minimaal 2 rustdagen tussen de trainingen.

Full body workout schema thuis vrouwen en mannen

Geen zin of tijd om naar de sportschool te gaan? Dan is het onderstaande full body schema zeker iets voor jou!

Voor dit schema heb je tevens geen speciaal fitness materiaal nodig, dus kan iedereen er snel mee aan de slag!

Het full body workout schema vrouwen en mannen thuis ziet er als volgt uit:

  • Jumping jacks - 2 sets zoveel mogelijk herhalingen binnen 1 minuut
  • Push-ups - 3 sets van 8 of meer herhalingen (doe deze op de knieën als gewone push-ups te zwaar zijn)
  • Superman - 3 sets van 12-15 herhalingen
  • Planken - 1 set zolang mogelijk volhouden

Opmerkingen: neem 1 minuut tussen de sets.

Wanneer je deze training nog een keer wilt doen in dezelfde week, neem dan minimaal 2 rustdagen tussen de trainingen.

Als je doel afvallen is, dan kun je ervoor kiezen om tijdens de rustdagen te gaan fietsen, wandelen, zwemmen en/of hardlopen.

Op deze manier verbrand je extra calorieën, waardoor het afvallen veel spoediger zal verlopen.

Full body workout schema voor gevorderden

Deze twee bovenstaande schema's zijn vooral gericht op beginners en de iets meer getrainde sporters.

Voor gevorderden zullen deze schema's al snel te makkelijk zijn en de spieren niet voldoende meer prikkelen.

Gevorderden kunnen er dan voor kiezen om meer oefeningen met dumbbells en barbells te gaan doen.

Op deze manier kun je de oefeningen zo zwaar maken als je wilt en zul je nooit meer uitgekeken raken op jouw full body workout schema's.

Tot slot

In dit artikel heb je twee goede full body workout schema's kunnen vinden waarmee je direct aan de slag kunt.

Veel succes met het behalen van jouw sportieve doelen!

Deel deze super informatie met je vrienden!