Super fitness schema spiermassa 3 & 4 dagen

Of je nu een man of een vrouw bent, een mooi gespierd lichaam wat er zeer esthetisch uit ziet, dat willen wij toch allemaal!

Daarom vind je in dit artikel een super fitness schema spiermassa voor zowel beginners als gevorderden.

Laten we snel beginnen.

Fitness schema spiermassa 3 dagen voor man en vrouw

Doe voordat je begint aan de workout altijd even kort een warming-up van 5-10 minuten met een cardio apparaat naar keuze.

Doe dit op een hartslag van 50-60% procent van de maximale hartslag van jou.

Zo worden alle spieren lekker warm en bereid je jouw lichaam goed voor op de inspanningen die gaan komen.

Maandag - Borst, schouders en triceps

Woensdag - Bovenbenen en kuiten

Vrijdag - Rug, biceps en buikspieren

  • Pull-ups - 2 sets van 8-12 herhalingen

Opmerkingen: neem 1-2 minuten rust tussen de sets.

Probeer elke training meer herhalingen te doen of het gewicht te verhogen. Zo blijven de spieren geprikkeld om te groeien.

Fitness schema spiermassa 4 dagen voor mannen en vrouwen

Wanneer je meer tijd hebt in de week, dan raad ik je aan om 4 dagen in de week te gaan trainen.

Zo kun je elke spiergroep nog meer aandacht geven om optimaal te groeien.

Je kunt er dan bijvoorbeeld voor kiezen om nog één extra oefening toe te voegen bij elke spiergroep.

Een goede indeling voor 4 dagen ziet er als volgt uit:

  • Maandag - Borst en biceps
  • Woensdag - Bovenbenen en kuiten
  • Vrijdag - Schouders en triceps
  • Zaterdag - Rug en buikspieren

Fitness schema spiermassa 5 dagen

Heb je helemaal veel vrije tijd om te trainen, dan kun je zelfs 5 dagen in de week naar de sportschool gaan.

Een goede indeling voor 5 dagen ziet er als volgt uit:

  • Maandag - Borst
  • Dinsdag - Bovenbenen
  • Woensdag - Biceps en triceps
  • Vrijdag - Rug
  • Zaterdag - Schouders, kuiten en buikspieren

Fitness schema spiermassa eten

Voor het opbouwen van spiermassa is het ook erg belangrijk om een goed fitness dieet te volgen.

De spieren hebben immers de juiste voedingsstoffen nodig om optimaal te kunnen herstellen en groeien.

Vooral het tot je nemen van voldoende eiwitten is erg belangrijk, want het lichaam heeft extra eiwitten nodig om de spieren te kunnen laten herstellen van de intense krachttrainingen.

Je ziet daarom mensen die aan fitness doen vaak een eiwit shake nemen na de trainingen.

Zo kom je op een gemakkelijke manier aan de juiste eiwitten na een workout.

Heb geduld

Het bouwen van spiermassa kost veel tijd en energie.

Heb daarom geduld en geef jezelf de tijd om jouw droomfysiek te bereiken.

Er is helaas geen magische pil om binnen één dag gespierd te worden.

Het kost nog steeds bloed, zweet en tranen om een mooi en gespierd lichaam te krijgen.

Tot slot

In dit artikel heb je een goed fitness schema spiermassa opbouwen voor man en vrouw kunnen vinden.

Ik hoop dat je veel plezier hebt met dit trainingsschema. Veel succes in de sportschool!

Deel deze super informatie met je vrienden!