Dikke kuiten trainen voor vrouwen

Dikke kuiten trainen

Ook genoeg van jouw dikke kuiten die niet in laarzen passen?

In dit artikel geef ik je effectieve tips om dikke kuitspieren te trainen zodat dit weer mooie vrouwelijke slanke kuiten worden.

Dikke kuiten oorzaak

De oorzaak van dikke kuitspieren kunnen meerdere dingen zijn. Vaak is het voor een deel aanleg. De een heeft van nature grotere kuitspieren dan anderen. Dat is een natuurlijk gegeven. Deze genen heb je van jouw ouders gekregen en daar kan men niks aan veranderen.

Een tweede oorzaak is te veel vetweefsel hebben. Dit gaat over het gehele lichaam zitten en dus ook op de kuiten waardoor deze in omvang toenemen.

Op deze oorzaak hebben wij wel grip en kunnen we dus gaan aanpakken.

Een derde oorzaak kan zijn dat je te veel vocht vasthoudt doordat er te veel zout in je voeding zit. Ook hier hebben wij weer grip op.

Oplossingen voor dikke kuitspieren

De gemakkelijkste manier om kuitspieren dunner te maken is om af te vallen. Hierdoor wordt het vetweefsel minder en nemen de kuitspieren in omvang af. We kunnen dit op meerdere manieren bewerkstelligen.

Voeding

De eerste manier is om op jouw voeding te gaan letten en ervoor zorgen dat je gezonder en minder gaat eten. Elk pondje gaat namelijk door het mondje.

Bewegen

Daarnaast kun je gaan bewegen en dan wel met duursporten, zoals kuiten trainen met fietsen, hardlopen, zwemmen, wandelen. 

Dit stimuleert de vetverbranding en in combinatie met een goed voedingspatroon werkt dit erg goed.

Fitness oefeningen

Tot slot kunnen we de kuitspieren nog trainen met fitness oefeningen.

We moeten er dan wel voor zorgen dat we geen of lichte gewichten gebruiken, want stimuleren van de spiergroei is niet de bedoeling. Anders moeten wij de gespierde kuiten weer gaan afslanken.

In de volgende artikelen leer je meer over fitness schema's en oefeningen voor kuitspieren:

Kuiten trainen thuis voor vrouwen en mannen

Hoe kuiten trainen met fitness oefeningen

Minder zout eten

Dit is iets waar je niet zo maar aan zou denken, maar in onze voeding wordt vaak veel zout gestopt. Dit maakt het eten namelijk lekker en langer houdbaar.

Het nadeel van veel zout tot je nemen is dat je veel vocht gaat vasthouden en je zo een opgeblazen ballon wordt. De omvang van je lichaam en de kuitspieren neemt dan dus toe.

Als we het zout nu gaan minderen dan verdwijnt dit en neemt de omvang van de kuitspieren ook af.

Tot slot

Slanke kuiten voor vrouwen is dus mogelijk met de bovenstaande tips. Veel succes en plezier met het behalen van jouw doel!

Deel deze super informatie met je vrienden!