Fantastisch bodybuilding schema voor meer spiermassa!

Ben jij op zoek naar een goed bodybuilding schema waarmee jij snel en gemakkelijk spieren kunt kweken tijdens jouw trainingen?

Lees dit artikel dan snel verder!

Bodybuilding training schema overzicht

Bodybuilding kost veel tijd en energie, want om al jouw spieren de optimale aandacht te geven om te groeien, zul je meerdere dagen in de week in de sportschool te vinden moeten zijn.

Voor de liefhebbers van bodybuilding is dit natuurlijk geen enkel probleem!

Die vinden het namelijk super om lekker bezig te zijn in de sportschool.

Bodybuilders maken gebruik van een zogenaamd split schema.

Bij deze manier van trainen worden de trainingen verdeeld over meerdere dagen en elke dag train je een andere spiergroep. 

Zo kun je elke spiergroep de optimale aandacht geven om te groeien als kool.

Bodybuilding schema 5 dagen

Het bodybuilding training schema ziet er als volgt uit:

Maandag - Borst

Dinsdag - Bovenbenen

Woensdag - Biceps en triceps

  • Dips - 3 sets van 8-12 herhalingen

Vrijdag - Rug

Zaterdag - Schouders, kuiten en buikspieren

Opmerkingen: neem 1-2 minuten rust tussen de sets.

Probeer elke training meer herhalingen te doen of het gewicht te verhogen. Zo blijven de spieren geprikkeld om te groeien.

Bodybuilding schema 3 dagen

Als je maar 3 dagen in de week de tijd hebt, dan kun je de spiergroepen op de volgende manier verdelen:

  • Maandag - Borst, schouders en triceps
  • Woensdag - Bovenbenen en kuiten
  • Vrijdag - Rug, biceps en buikspieren

Vergeet niet om oefeningen te schrappen, want je traint nu maar 3 dagen in plaats van 5 dagen.

Bodybuilding schema 4 dagen

Wanneer je 4 dagen in de week wilt trainen, dan kun je ervoor kiezen om het als volgt in te delen:

  • Maandag - Borst en biceps
  • Woensdag - Bovenbenen en kuiten
  • Vrijdag - Schouders en triceps
  • Zaterdag - Rug en buikspieren

Bodybuilding eetschema

Bij een bodybuilding training schema hoort ook een goed bodybuilding eetschema, want zonder goede voeding zullen de spieren niet optimaal herstellen en groeien.

Vooral proteïnes zijn belangrijk bij een bodybuilding dieet schema. Eiwitten heeft het lichaam namelijk nodig bij het herstellen van de spieren.

Vandaar dat je bodybuilders vaak eiwitshakes gedurende dag ziet nemen.

Tot slot

In dit artikel heb jij een zeer goed bodybuilding schema beginners en gevorderden kunnen vinden waarmee het behalen van jouw fysieke doel een eitje wordt.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie gehad hebt en ik wens jou veel succes in de sportschool!

Deel deze super informatie met je vrienden!