Fantastisch beste bodybuilding schema voor meer spiermassa!

Ben jij op zoek naar het beste bodybuilding schema waarmee jij snel en gemakkelijk spieren kunt kweken tijdens jouw trainingen?

Lees dit artikel dan snel verder!

Bodybuilding training schema overzicht

Bodybuilding kost veel tijd en energie, want om al jouw spieren de optimale aandacht te geven om te groeien, zul je meerdere dagen in de week in de sportschool te vinden moeten zijn.

Voor de liefhebbers van bodybuilding is dit natuurlijk geen enkel probleem!

Die vinden het namelijk super om lekker bezig te zijn in de sportschool.

Bodybuilders maken gebruik van een zogenaamd split schema.

Bij deze manier van trainen worden de trainingen verdeeld over meerdere dagen en elke dag train je een andere spiergroep. 

Zo kun je elke spiergroep de optimale aandacht geven om te groeien als kool.

Beste Bodybuilding schema 5 dagen

Het beste bodybuilding training schema ziet er als volgt uit:

Maandag – Borst

Dinsdag – Bovenbenen

Woensdag – Biceps en triceps

Vrijdag – Rug

Zaterdag – Schouders, kuiten en buikspieren

Opmerkingen: neem 1-2 minuten rust tussen de sets.

Probeer elke training meer herhalingen te doen of het gewicht te verhogen. Zo blijven de spieren geprikkeld om te groeien.

Tip: Groei nog sneller en makkelijker met supplementen!

Voor optimaal herstel is het belangrijk om na het doen van een bodybuilding schema voldoende eiwitten binnen te krijgen.

Zo kunnen jouw spieren beter herstellen van de intensieve trainingen, waardoor je sneller in spiermassa zal aankomen.

Hiervoor kun je het beste een whey eiwitpoeder nemen.

Whey eiwit wordt namelijk zeer snel opgenomen door het lichaam, waardoor het herstel direct na de training kan beginnen.

Geen zin om te trainen en voel jij je uitgeblust voor een bodybuilding schema 5 dagen?

Dat is met een pre-workout supplement verleden tijd!

Pre-workout supplementen geven jou namelijk een lekkere oppepper, waardoor je zin krijgt in het trainen en je de wereld aan kan.

Voor de mensen die maar moeilijk in lichaamsgewicht aan kunnen komen, is het aan te bevelen om een weight gainer te gebruiken.

Met een weight gainer is het namelijk zeer makkelijk om extra calorieën en de juiste voedingsstoffen toe te voegen aan jouw bodybuilding schema voeding.

Hierdoor zal je sneller in spiermassa aankomen met jouw bodybuilding training schema 5 dagen.

Tot slot kun je nog creatine nemen om sterker te worden tijdens de trainingen.

Creatine zorgt namelijk bij de meeste mensen voor een kleine krachttoename tijdens jouw bodybuilding schema gevorderden en beginners.

Bodybuilding schema 3 dagen

Als je maar 3 dagen in de week de tijd hebt, dan kun je de spiergroepen op de volgende manier verdelen:

Vergeet niet om oefeningen te schrappen, want je traint nu maar 3 dagen in plaats van 5 dagen.

Bodybuilding schema 4 dagen

Wanneer je 4 dagen in de week wilt trainen, dan kun je ervoor kiezen om het als volgt in te delen:

  • Maandag – Borst en biceps
  • Woensdag – Bovenbenen en kuiten
  • Vrijdag – Schouders en triceps
  • Zaterdag – Rug en buikspieren

Beste bodybuilding schema 6 dagen

Wil jij jouw bodybuilding training schema helemaal naar de top brengen, dan kun je ervoor kiezen om een bodybuilding schema 6 dagen te gaan doen.

Zo kun je elke spiergroep alle aandacht geven die het verdient en je zal explosief gaan groeien.

Pas echter op dat je niet gaat overtrainen.

Luister dus goed naar jouw lichaam en bouw rustdagen in als jouw spieren en gewrichten onnatuurlijke pijntjes gaan vertonen.

  • Maandag – Borst
  • Dinsdag – Bovenbenen
  • Woensdag – Biceps & Triceps
  • Vrijdag – Rug
  • Zaterdag – Schouders
  • Zondag – Kuiten & Buikspieren

Bodybuilding eetschema

Bij een bodybuilding training schema hoort ook een goed bodybuilding eetschema, want zonder goede voeding zullen de spieren niet optimaal herstellen en groeien.

Vooral proteïnes zijn belangrijk bij een bodybuilding dieet schema. Eiwitten heeft het lichaam namelijk nodig bij het herstellen van de spieren.

Vandaar dat je bodybuilders vaak eiwitshakes gedurende dag ziet nemen.

Is een bodybuilding schema vrouwen anders dan die voor mannen?

Nee, een bodybuilding schema vrouwen is niet anders dan een bodybuilding oefeningen schema voor mannen.

Beide geslachten kunnen het schema uit dit artikel dus gewoon prima gebruiken.

Het doel bij bodybuilding voor vrouwen en mannen is namelijk om zo veel mogelijk spiermassa aan te zetten bij alle spiergroepen.

En dat is precies waar dit bodybuilding oefeningen schema voor gemaakt is.

Tot slot

In dit artikel heb jij een zeer goed bodybuilding schema beginners en gevorderden kunnen vinden waarmee het behalen van jouw fysieke doel een eitje wordt.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie gehad hebt en ik wens jou veel succes in de sportschool!