3 beste buikspieroefeningen voor beginners schema thuis vrouwen & mannen

In dit artikel vind je snel en gemakkelijk de 3 beste buikspieroefeningen voor beginners vrouwen & mannen thuis.

Verderop in dit artikel vind je ook nog een gratis buikspieroefeningen voor beginners schema vrouwen & mannen.

Zo kan je thuis snel aan de slag om jouw platte buik en/of sixpack te verwezenlijken.

Lees dus snel verder!

Inhoudsopgave verberg

Wat heb je nodig om een beste buikspieroefeningen voor beginners schema thuis te kunnen doen?

Er is niets zo gemakkelijk om thuis te trainen als het doen van een buikspier schema beginners.

Het enige wat je nodig hebt is een fitnessmat, die je op de grond kunt leggen. Zo lig je lekker zacht op de vloer tijdens de oefeningen.

Check onze pagina beste fitnessmat voor thuis 2021 om jouw fitness matje uit te zoeken.

Of klik op de onderstaande button om de meest verkochte fitness matjes van dit moment te zien.

Heb je geen fitnessmat?

Ook dat is geen probleem. Op een stevig matras kun je de meeste bewegingen ook goed uitvoeren.

De 3 beste buikspieroefeningen voor beginners vrouwen & mannen thuis

Hieronder vind je de uitleg van de 3 beste buikspieroefeningen voor beginners vrouwen & mannen thuis.

Deze zijn eenvoudig thuis in jouw eigen vertrouwde omgeving uit te voeren.

Crunches

Soort: buikspieroefeningen voor het bovenste en middelste gedeelte

Crunches zijn de koning onder de buikspieroefeningen voor beginners vrouwen & mannen.

Deze beweging is voor bijna iedereen goed uit te voeren en is zeer effectief.

Met crunches wordt voornamelijk het bovenste en middelste gedeelte van de buikspieren getraind.

De oefening gaat als volgt:

  • Ga op de fitnessmat liggen met de ogen richting het plafond.
  • Zet de voeten op de grond, zodat het boven en onderbeen in een hoek staan van 90 graden. De hoek mag ook iets groter zijn.
  • Plaats de handen nu op het achterhoofd en houd deze gedurende de hele oefening zo.
    Zet met de handen geen druk op het hoofd tijdens de uitvoering, maar houd het hoofd zo licht mogelijk vast.
    Anders kan je last van jouw nek krijgen.
  • Breng het bovenlichaam naar boven, door de buikspieren aan te spannen.
    Probeer het bovenste gedeelte van de buikspieren naar het onderste gedeelte te brengen.
    Je rolt als het ware de 2 uiteinden van de buikspieren naar elkaar toe.
  • Houd de positie aan de top even kort vast en ga daarna rustig weer naar onderen met de schouders, totdat je weer helemaal op de grond ligt met het bovenlichaam.

Tip: Als het te zwaar voor je is om de handen op het achterhoofd te houden, dan kun je de handen ook gestrekt voor de buik houden. Dit maakt de oefening gemakkelijker.

Reverse crunches

Soort: buikspieroefeningen onderbuik

Reverse crunches leggen de nadruk op het onderste gedeelte van de buikspieren, zodat je een mooie strakke platte onderbuik krijgt.

Deze beweging hoort dus zeker thuis in jouw buikspieroefeningen voor beginners schema.

Deze oefening gaat als volgt:

  • Ga op de fitnessmat liggen met het gezicht naar het plafond gericht.
  • Leg de armen naast het lichaam op de grond en houd deze daar gedurende de gehele oefening. Dit zorgt voor een stabiele basis.
  • Breng de voeten in de lucht en breng het boven- en onderbeen in een hoek van 90 graden.
  • Duw de knieën nu richting het gezicht met de onderste buikspieren. Rol de buikspieren zo veel mogelijk op, zodat de wervelkolom kromt.
  • Ga nu weer terug met de knieën naar de beginpositie.
How To Do Reverse Crunches

Twisted crunches

Soort: buikspieroefeningen zijkant

Met twisted crunches gaan we voornamelijk de schuine buikspieren trainen.

Dit is grotendeels dezelfde oefening als gewone crunches.

We maken nu echter ook nog een extra draai met het bovenlichaam, zodat we de zijkant buikspieren activeren.

Hieronder de juiste uitvoering:

  • Ga op de fitnessmat liggen met de ogen richting het plafond.
  • Zet de voeten op de grond, zodat het boven- en onderbeen in een hoek staan van 90 graden.
  • Zet de handen nu op het achterhoofd en houd deze gedurende de hele oefening zo.
    Zet met de handen geen druk op het hoofd, maar houd het hoofd zo licht mogelijk vast. Anders kan je last krijgen van jouw nek.
  • Breng het bovenlichaam naar boven en probeer met de linker elleboog de rechter knie aan te raken. Hierdoor ga je draaien met het bovenlichaam.
    Deze draaibeweging zorgt ervoor dat de zijkant buikspieren getraind worden.
  • Houd de positie aan de top even kort vast en ga daarna rustig weer naar onderen met de schouders, totdat je weer helemaal op de grond ligt met het bovenlichaam.
  • Als je klaar bent neem dan even 1-2 minuten rust en doe deze oefening dan nog een keer, maar probeer nu met de rechter elleboog de linkerknie aan te raken.
    Zo wordt de rechter zijkant van de buikspieren ook getraind. Anders zou je alleen maar de linkerkant trainen.
Core Exercises: Twisting Crunches

Beste buikspieroefeningen voor beginners schema thuis

Nu we weten wat de 3 beste buikspieroefeningen voor beginners vrouwen & mannen zijn, kunnen we beginnen aan een goed buikspieroefeningen schema vrouwen.

Dit schema is zorgvuldig samengesteld en traint alle buikspieren volledig.

Het beste buikspieroefeningen voor beginners schema thuis vrouwen & mannen ziet er als volgt uit:

Opmerkingen buikspieroefeningen schema vrouwen & mannen:

Neem 2 minuten rust tussen de sets van dit buikspieroefeningen schema voor beginners.

Doe dit schema 2 à 3 keer per week, bijvoorbeeld op maandag en dan op donderdag weer.

Probeer elke trainingssessie meer herhalingen per set te doen en/of de rustpauzes tussen de sets te verkorten.

Zo prikkel je de spieren elke week weer net dat beetje extra.

Kun je meer dan 12 herhalingen?

Dan mag je ook voor meer herhalingen per set gaan.

Probeer bijvoorbeeld eens 15 herhalingen en als dat te makkelijk is geworden 17 herhalingen en zo verder.

Zo blijf jij jouzelf altijd uitdagen tijdens jouw buikspieroefeningen schema vrouwen & mannen.

Ben jij te lui om een beste buikspieroefeningen thuis schema te volgen?

Ben jij te lui om een beste buikspieroefeningen thuis schema te volgen?

Dan is een elektrische buikspieren trainer (ook wel EMS-trainer genoemd) echt iets voor jou.

Het enige wat je met een elektrische buikspieren trainer hoeft te doen, is de plakkers op jouw buikspieren te plakken en het apparaat aan te zetten.

Makkelijk kan toch niet?

Zo kan jij die vervelende beste buikspieroefeningen thuis schema’s schrappen en toch nog een goed resultaat behalen.

Ook als je te weinig tijd hebt voor een buikspieroefeningen thuis schema dan kan een elektrische buikspieren trainer een goede oplossing zijn.

Klik op de onderstaande button voor nog meer goede elektrische buikspieren trainers.

Buikspieroefeningen voor beginners thuis varianten

Ben je uitgekeken op de bovenstaande beste buikspieroefeningen voor beginners vrouwen & mannen?

Dan vind je hier nog een paar varianten die je kunt gaan doen tijdens jouw buikspieroefeningen schema vrouwen & mannen.

Plank

Soort: buikspieroefeningen voor boven, midden, en de onderkant van de buikspieren

Een plank gaat als volgt:

  • Ga op de grond liggen met de ogen naar de grond gericht.
  • Leun nu op de onderarmen en de ellebogen, zodat het bovenlichaam van de grond komt.
  • Ga vervolgens op de tenen staan. Het hele lichaam is nu van de grond. Je rust alleen nog op de onderarmen en de tenen.
  • Houd het lichaam helemaal recht. Je vormt als het ware een plank met jouw boven- en onderlichaam.
  • Laat de heupen nooit zakken totdat deze bijna helemaal tegen de grond aankomen.
    Houd de heupen te allen tijden mooi recht. Bij het doorzakken zet je namelijk te veel spanning op de onderrug.
  • Houd deze positie 30 seconden vast en probeer te allen tijden heel het lichaam zo recht mogelijk te houden.

Probeer elke keer als je deze oefening doet iets langer deze positie aan te houden. Zet volgende trainingssessie bijvoorbeeld 35 seconden als doel.

Het doel is om zo lang mogelijk deze positie aan te kunnen houden.

Als 30 seconden te intensief voor je is, begin dan met 10 seconden en bouw het vanaf daar op.

Doe 3 setjes met 2 minuten rust ertussen tijdens jouw buikspieroefeningen schema voor beginners.

Gebruik een beste fitnessmat voor thuis, zodat de harde vloer niet zeer doet aan de ellebogen.

Side plank

Soort: buikspieroefeningen zijkant

De side plank legt de nadruk op de schuine buikspieren.

De juiste uitvoering gaat als volgt:

  • Ga met de rechter zijkant van het lichaam op de fitnessmat liggen en zorg ervoor dat het lichaam helemaal gestrekt is.
  • Plaats de rechter onderarm op de fitnessmat onder het lichaam en ga vervolgens op deze onderarm leunen, zodat het lichaam van de grond komt.
  • Houd het hele lichaam mooi recht en zorg ervoor dat de heupen niet doorzakken.
  • Houd deze positie 30 seconden vast.

Als 30 seconden te lang voor je is, dan kun je beginnen met 10 seconden.

Het doel is om deze positie zo lang mogelijk vol te houden. Probeer dus elke trainingssessie extra secondes toe te voegen.

Doe 3 setjes met 2 minuten rust ertussen.

How to Do a Perfect Side Plank | Abs Workout

Lying leg raises

Soort: Buikspieroefeningen onderbuik

Lying leg raises leggen de nadruk op het lage gedeelte van de buikspieren net als bij de reverse crunches.

Lying leg raises zijn echter zwaarder dan reverse crunches en zetten meer druk op de onderrug.

Is jouw onderrug niet helemaal oké, dan moet je erg oppassen met deze buikspieroefening.

De uitvoering gaat als volgt:

  • Ga op de fitnessmat liggen met de ogen naar het plafond gericht.
  • Leg de handen onder de billen. Dit zorgt voor een stabiele basis.
  • Strek de benen volledig uit en houd deze gedurende heel de oefening gestrekt. De benen liggen op de grond aan het begin van de oefening.
  • Breng de benen nu omhoog met de onderbuik spieren, totdat de benen een hoek van 90 graden vormen met het bovenlichaam. Iets verder mag ook.
  • Laat de benen nu langzaam weer zakken naar de grond.

Doe 3 setjes van 8-12 herhalingen tijdens jouw buikspieroefeningen schema vrouwen & mannen.

Neem 2 minuten rust tussen de sets.

How to Do Leg Raises

Buikspieren trainen schema vrouwen en mannen

Ben jij uitgekeken op het beste buikspieroefeningen voor beginners schema thuis dat je bovenaan in dit artikel kan vinden?

Dan wordt het tijd voor wat anders en kan je ons volgende buikspieren trainen schema vrouwen en mannen gaan doen.

  • Plank – 3 sets van minimaal 30 seconden of langer
  • Side Plank – 3 sets van minimaal 30 seconden of langer
  • Lying leg raises – 3 sets van 8-12 herhalingen

Opmerkingen buikspieren trainen schema vrouwen en mannen:
Neem 2 minuten rust tussen de sets van dit schema buikspieren beginners.

Doe dit buikspieren trainen schema vrouwen en mannen 2 à 3 keer per week, bijvoorbeeld op maandag en dan op donderdag weer.

Probeer elke trainingssessie de planks langer vol te houden en meer herhalingen per set te doen bij de lying leg raises.

Je kunt ook nog de rustpauzes tussen de sets verkorten om jouw schema buikspieren beginners nog uitdagender te maken.

Zo prikkel je de spieren elke week weer net dat beetje extra.

3 buikspieroefeningen thuis beginners tips

Hieronder vind je nog wat extra buikspieroefeningen thuis beginners workout tips om nog sneller jouw doel te bereiken.

  • Wanneer de buikspieroefeningen thuis beginners te makkelijk worden, dan kun je ervoor kiezen om de oefeningen nog langzamer uit te voeren.
    Dit maakt de bewegingen vele malen zwaarder.
    Hierdoor worden de buikspieren weer extra geprikkeld tijdens jouw schema buikspieren beginners, waardoor deze na enige tijd nog beter zichtbaar zullen worden.
  • Doe een buikspieroefeningen thuis beginners schema niet elke dag, want anders kunnen de buikspieren niet voldoende herstellen. De sixpack abs zijn namelijk ook gewoon spieren en alle spieren moeten herstellen van een schema buikspieren beginners.
  • Probeer de buikspieren extra aan te spannen tijdens het buikspieroefeningen thuis beginners schema, zo train jij ze nog harder en intensiever. Dit zorgt ook weer voor een sneller resultaat.

Als je alle 3 de bovenstaande beste buikspieroefeningen thuis beginners tips netjes opvolgt dan zal je veel sneller resultaat zien.

Vul jouw buikspieroefeningen voor beginners schema aan met handige buikspierapparaten

Als jij jouw strakke buik nog sneller wilt bereiken dan kun je dit bespoedigen met handige beste buikspierapparaten voor thuis.

Deze beste buikspiertrainers voor thuis zijn speciaal ontwikkeld om jou zo snel mogelijk met weinig inspanning jouw fysieke doel te laten bereiken.

Bovendien zijn deze buikspierapparaten helemaal niet duur en kosten vaak maar een paar tientjes!

Vul daarom jouw beste buikspieroefeningen voor beginners schema thuis aan met deze fantastische apparaten.

Top 3 beste buikspieroefeningen beginner thuis

De top 3 beste buikspieroefeningen beginner thuis ziet er als volgt uit:

  1. Crunches
  2. Reverse crunches
  3. Twisted crunches

Als je alle 3 deze buikspieroefeningen beginner thuis of in de sportschool doet dan zal je binnen no time een strakke buik krijgen die mooi gestroomlijnd is.

Doe van elke buikspieroefeningen beginner 3 setjes en neem 2 minuten rust tussen de sets.

Deze buikspieroefeningen beginner zijn niet blessuregevoelig en de meeste mensen kunnen deze oefeningen veilig uitvoeren.

Indien je bij een van deze buikspieroefeningen beginner extreme pijn krijgt, stop de oefening dan gelijk en probeer een andere oefening uit die geen pijn doet.

Een buikspieroefeningen beginner schema kun je makkelijk binnen een half uurtje gedaan hebben en is daarom ook in jouw drukke schema makkelijk toe te voegen.

Buikspieroefeningen voor thuis sixpack

Om een sixpack te krijgen is het volgen van alleen een buikspieroefeningen schema voor beginners meestal niet voldoende.

Een sixpack is namelijk alleen te zien als je ook nog het juiste vetpercentage hebt.

Als jouw vetpercentage te hoog is, dan zit er namelijk een laagje vet over de buikspieren en dan zie je de spieren helemaal niet zitten.

Je kunt dus de beste getrainde buikspieren van de hele wereld hebben, maar bij een te hoog vetpercentage zijn deze niet zichtbaar.

Afvallen is dus vaak nodig naast het volgen van een buikspieroefeningen schema voor thuis.

Doe daarom ook cardio trainingen naast jouw buikspieroefeningen schema beginners. Zo verschijnt die sixpack na verloop van tijd vanzelf.

Daarnaast doe je er verstandig aan om gezonde voeding aan jouw buikspier schema beginners dieet toe te voegen.

Hierdoor zul jij je krachtiger en vitaler gaan voelen.

Kook daarom gezonde voeding om het trainen en afvallen te ondersteunen.

Vind je het moeilijk om gezond te koken?

Probeer dan eens het onderstaande receptenboek waarin maar liefst 105 eiwitrijke recepten staan om af te vallen en fit te worden!

Neem schema buikspieren beginners supplementen om de sixpack sneller tevoorschijn te toveren

Je kan nog zulke mooie sixpack spieren hebben, maar als deze onder een dikke laag vet zitten dan zal jij jouw mooie sixpack nooit te zien krijgen.

Je zal daarom ook moeten afvallen wanneer je te veel buikvet hebt.

Om het overtollige buikvet wat sneller te laten verdwijnen, kan je een afslankpil nemen.

Afslankpillen ondersteunen het vetverbrandingsproces in jouw lichaam, zodat jouw buikspieren sneller te zien gaan zijn.

Ook kan je nog eetlustremmers nemen tijdens jouw schema buikspieren beginners.

Deze zorgen ervoor dat je minder honger krijgt en dat je minder gaat eten.

Hierdoor kan je ook weer sneller het overtollige vet op jouw buik gaan verbranden.

Zijn deze beste buikspieroefeningen beginners makkelijk aan te leren?

Ja zeker!

Bij het selecteren van de beste buikspieroefeningen beginners op deze pagina, hebben wij er extra rekening mee gehouden dat de beste buikspieroefeningen beginners voor de meeste mensen makkelijk aan te leren moet zijn.

Er is namelijk niets zo vervelend als starten met een schema buikspieroefeningen beginners en dat de oefeningen veel te moeilijk zijn om uit te voeren.

De beste buikspieroefeningen beginners thuis zijn daarom voor iedereen makkelijk onder de knie te krijgen.

Kan ik plaatselijk afvallen rond mijn buik met het doen van alleen buikspieroefeningen thuis schema?

Het is onmogelijk om alleen maar op één plek van het lichaam vet te verliezen. Dat is een grote fabel in de fitnesswereld.

Om rond je buik vet kwijt te raken, zal je over heel het lichaam af moeten vallen. Dan wordt het buikvet ook minder.

Afvallen bereik je het snelst met het doen van cardio trainingen en met het zeer goed letten op jouw voedingspatroon.

Zo bereik je het snelste resultaat met jouw beste buikspieroefeningen thuis schema.

Kan ik een buikspieroefeningen thuis schema doen met zware rugklachten?

Het is moeilijker om een buikspier schema beginners te doen wanneer je zware rugklachten hebt, maar het is zeker niet onmogelijk.

Dit komt doordat je bij veel buikspieroefeningen voor beginners de wervelkolom moet krommen en er komt een grote druk op de rug tijdens het uitoefenen van deze bewegingen.

Overleg bij zware rugklachten daarom eerst met je huisarts, fysiotherapeut of andere specialist om te weten te komen welke oefeningen je wel en niet veilig uit kunt voeren tijdens een buikspier schema beginners.

Voel echter altijd zelf tijdens een buikspieroefeningen schema vrouwen aan of het te veel pijn doet.

Als dit het geval is, stop dan direct met die beweging en probeer een andere variant. Het kan zijn dat je daar geen of veel minder last van hebt.

Luister dus altijd naar jouw lichaam tijdens een beste buikspieroefeningen thuis schema en ga niet door extreme pijn heen trainen. Vaak maak je het zo alleen nog maar erger.

Buikspieroefeningen thuis beginners die je zou kunnen doen bij lage rugklachten zijn: de plank en de side plank.

Bij deze 2 buikspieroefeningen thuis beginners wordt de wervelkolom namelijk tijdens de gehele oefening recht gehouden en dus is de kans op pijn kleiner.

Deze oefeningen zetten echter wel spanning op de onderrug. Voel daarom tijdens de oefening even goed aan hoe je lichaam er op reageert.

Beste buikspieroefeningen voor beginners thuis doen met buikspiertrainers

Maak jij liever gebruik van hulpmiddelen tijdens een buikspier schema beginners?

Dat is geen enkel probleem.

Wij hebben namelijk een heel goed overzicht voor jou over de top 4 beste buikspierapparaat voor thuis.

Op deze pagina hebben wij uitgebreid de top 4 beste buikspiertrainer voor thuis helemaal gratis voor jou uitgezocht.

Vul jouw beste buikspieroefeningen voor beginners schema thuis aan met deze fantastische apparaten en je zal sneller resultaat zien.

Doe jouw buikspier schema beginners samen met partner of vrienden

Vind jij het ook moeilijk om gemotiveerd te blijven tijdens het volgen van een buikspier schema beginners?

Ga dan samen met jouw partner of vrienden een buikspieren voor beginners schema volgen.

Zo kan je elkaar gemotiveerd houden en het is bovendien zeer leuk om samen te trainen.

Ook kan je elkaars techniek controleren en zo haal je het maximale uit jouw buikspieren voor beginners schema.

Kan ik deze workout buikspieren beginners ook volgen boven de 50-plus?

Ja hoor.

Deze workout buikspieren beginners is ook prima te volgen als je boven de 50 bent.

Bouw het echter wel langzaam op en neem indien nodig meer rustdagen tussen de trainingen van jouw workout buikspieren beginners.

Raadpleeg ook altijd even jouw medische specialist, voordat je aan een nieuwe workout buikspieren beginners begint.

Zijn de beste buikspieroefeningen voor vrouwen ook geschikt voor mannen?

Ja zeker!

De beste buikspieroefeningen voor vrouwen zijn ook uitermate geschikt voor mannen.

Sixpack trainen vrouw en man zijn namelijk precies hetzelfde en je hoeft als man dus geen andere buikspieroefeningen vrouwen te doen of met zwaardere gewichten te trainen.

Ga als man dus lekker aan de slag met de beste buikspieroefeningen voor vrouwen en bereik jouw strakke buik met gemak.

Hoe lang duurt het voordat ik resultaat zie met dit buikspieren voor beginners schema?

Je ziet meestal al resultaat na een paar weken met dit buikspieren voor beginners schema.

Snel toch?

Geef jezelf dus minimaal een maand de tijd en je zal dan al snel resultaten gaan zien met dit buikspieren voor beginners schema.

Mocht dit nou nog niet het geval zijn na één maand, ga dan gewoon rustig door met trainen en dan zullen de resultaten vanzelf volgen met dit buikspieren voor beginners schema.

Elk lichaam reageert namelijk anders op een schema buikspieroefeningen.

Zo zal de een al na 2 of 3 weken doen van een schema buikspieroefeningen resultaat gaan zien en de ander na 1,5 of 2 maanden.

Tot slot

Bedankt voor het lezen van deze pagina over de 3 beste buikspieroefeningen voor beginners schema thuis vrouwen & mannen.

Met behulp van dit artikel kun je nu eenvoudig en makkelijk aan de slag met deze effectieve buikspieroefeningen voor thuis.

Veel succes met het behalen van jouw doelen met het gratis schema buikspieroefeningen!